Milyenek az orosz netezők?

| |
2014. december 27., szombat 10:12

A felnőtt orosz internetes populáció legfontosabb jellemzői: nőnemű, 35 évesnél fiatalabb, és Oroszország nyugati részén él. Az orosz internet felhasználók több mint egyharmada szakmunkás végzettségű – áll a Gemius elemzésében.

A runet elnőiesedett

Az orosz domain internetes hálózat, az úgynevezett "runet", több mint 70 millió felnőtt felhasználót jelent. Ebből a nők száma 37,6 millió (az online közönség 54 százaléka). A férfiak száma ennél 5 millióval  kevesebb, 32,5 millió fő.

Az internetezők több mint fele 35 év alatti

A gemiusAudience kutatási project adatai azt mutatják, hogy minden harmadik orosz internet-felhasználó a 25-34  éves korosztályba esik (21 millió fő). Ötből egy runet felhasználó18 és 24 év közötti (14,9 millió), illetve 35-44 éves (15,3 millió), míg minden hatodik a 45 -54 éves korcsoportba tartozik (11,1 milió fő). Az orosz nyelvű weboldalak látogatói között a legkisebb csoport az 55 év feletti korosztály volt, (több mint 7,6 millió).

OSZD MEG MÁSOKKAL IS

Látogass el az atevelemenyed.hu oldalra és válaszolj kérdőívünkre!

 

A legtöbb runet felhasználó Oroszország nyugati részén él

A lakosság az orosz területeken többnyire egyenetlen módon oszlik meg. A legtöbb internetes felhasználó Közép-Oroszországban van (19,8 millió, melyből 7,3 millió Moszkvában), és minden hatodik orosz nyelvű internet felhasználó  a Volga-vidéken (11 millió), vagy Északnyugat-Oroszországban él (10 millió).

Szakmunkás végzettségűek vannak többségben

A runet közösség az iskolai végzettség szempontjából is változatos. Több mint egyharmaduk szakmunkás képesítésű (25 millió), valamivel kevesebben rendelkeznek felsőfokú diplomával (22 millió). Az orosz internet-felhasználók több mint egynegyedének van középfokú végzettsége (18,5 millió). Az orosz internetes közönség  legkisebb csoportja az egyetemistáké,  akik még nem fejezték be tanulmányaikat (3 millió), illetve a középiskolásoké (1,4 millió).

A gemiusAudience egy nemzetközi kutatási projekt, melyet a Gemius több mint 35 országban végez, Európában, Észak-Afrikában és a Közel-Keleten. A kutatás célja, hogy az internet felhasználók száma és demográfiai profilja mellett azt is meghatározza, hogy milyen módon használják az interneten. A projektet a Gemius saját módszertana és az ICC / ESOMAR nemzetközi előírásainak megfelelően végzik.

Forrás: Gemius

Ha tetszett a cikk lájkolj minket a Facebookon, ha szívesen nyilvánítod ki véleményed különböző témákban, ITT is nézz körül.

Küldje el ezt a cikket |Nyomtatás |Szóljon hozzá! / 0 komment

Szóljon hozzá!

Bejelentkezés